week 3 van Yoga tot springwedstrijd - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne-Marie - WaarBenJij.nu week 3 van Yoga tot springwedstrijd - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne-Marie - WaarBenJij.nu

week 3 van Yoga tot springwedstrijd

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

30 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

Beste iedereen,

Deze week staat in het teken van apparte indrukken!! Ik heb een aantal bijzondere personen ontmoet en beter leren kennen! Ik zal voor de liefhebbers alles weer onderverdelen in kopjes. helaas kan ik niet overal over praten anders wordt het te lang mijn verhaal van vandaag.

Het weer:
De herfst is helaas ingetreden sinds vandaag. hopelijk laat de zon zich binnenkort toch nog een paar x zien. het strand zou ik nog best wel een x willen zien. Nu was het alleen mogelijk op het begin van de week.

Voor KUNSTLIEFHEBBERS
Dinsdag ben ik naar de Vancouver Art Galerie (VAG) geweest. Dit was een belevenis opzich. Op dinsdag avond is de enige avond dat het museum min of meer gratis is. Ik denk dat ze dit doen om kunst toegankelijk te maken voor iedereen. Je kunt dan een “donatie” achterlaten. Wel wordt sterk geadviseerd om 10 dollar te betalen. Dit heb ik dan ook maar netjes gedaan. Zoals op iedere dinsdagavond stond er een enorme rij! Ik was blij dat ik halverwege kon inschuiven omdat een vriendinnetje al stond te wachten. (Al-bij-al 20 minuutjes wachten). VAG heeft 4 verdiepingen en heeft om de paar weken een ander thema/expositie. Alle kunst wordt dan vervangen en alle muren krijgen weer een ander kleurtje! Stel je voor, wat een werk dit moet zijn. De thema’s waren ditmaal Canadese kunst, en pop-art (Inclusief een piet Mondriaan). De vaste collecte was ook erg fraai met een afdeling: JAWEL HOOR: NEDERLANDSE KUNST !! Dan denk je dat je aan de andere kant van de wereld zit, krijg je dit ;-)

Voor SPORTLIEFHEBBERS
Woensdag ben ik gaan JOGA’en! Nee dit is geen saaie zweverige
slaaples. Dit is bloed zweet en tranen! Iedere 20 seconden moesten we in onmogelijke houdingen gaan staan met een ademhalingspatroon bij iedere beweging. Ik moet zeggen dat ik hier totaal geen talent voor heb. Ik heb sindsdien ook, teen en liespijn, al 3 dagen! Ook viel me op dat de mensen die joga beoefenen allemaal dunne types zijn. DUS: aangezien ik Mitchel beloofd heb om een vrouwelijke adonis te worden, denk ik dat ik Yoga erin hou.... voor AF EN TOE.
Donderdag ben ik voor de verandering gaan zwemmen. Was leuk voor een keertje.

PAARDENLIEFHEBBERS
Vandaag heb ik een van de grootste cultuurshocks opgedaan tot nog toe! Aangezien mijn eerste les al ochtends om half 9 was en ik daarna een gad had tot 1 uur besloot ik naar een springwedstrijd te gaan. Ik had gehoord dat dit weekend een wedstrijd kortbij was. (30 min, met de bus vanuit het centrum) Ik moest naar de zogenaamde PNE. Het enige wat ik wist, was dat het kort bij de achtbanen lag en dat het bus nummer 14 vanuit Grandville street was .
Zo gezegd- Zo gedaan, kwam ik aan bij de ingang van een park ((bijna) midden in Vancouver).

Aangekomen bij het park zag ik dat er een entreeprijs was.
Ik kwam helaas niet voorbij de poortjes zonder 16 dollar te betalen (12€). (Zoiets als JIM hoop ik dan???) Men moet er iets voor overhebben om een paard te zien. Zo liep ik verder met de menigte en werd halverwege een bomenlaan tegengehouden.
“ Meneer waarom kan ik niet verder?”
“ het park opent pas om 11 uur.” (Ik denk: O NEE, ik moet om 12 weer de richting de bus om naar school te gaan! Ik miste opeens heel erg de “eigenaren -en ruiter bandjes, of VIP kaarten !!” Verdorie, kerel laat me er gewoon door...!
Maar heus, echt waar, de reden waarom ik niet door mocht lopen was dat de springring midden in het pretpark lag! De hoofdpiste was een hal tussen de dansoptredens, hondenshows, achtbanen, hotdogbroodjes en griezelhuizen. Een vreemde, lachwekkende geweldige indruk. Ze moesten bij ons eens een overtollig hal bij de efteling ombouwen tot springring? (Hebben jullie het al gevisualiseerd?)

Zo liep ik de springpiste binnen. Er stond een parcourtje van ongeveer 80 cm op. Zoals ik al snel begreep, van het secretariaat, was dit de warming-up dag. De hogere klassen waren later in het weekend. (Ik begreep echter niets van de hoogtes omdat alles in inch was) Nieuwsgierig en vastberaden om met wat paardenmensen te praten baande ik me een weg door de tribune richting de stallen.
…. Euh.. stallen…. Leeg, leeg, een paard, leeg, leeg, leeg, … een lama?. .. euh wat... geiten??... koeien?... volgens mij loop ik de verkeerde kant op.
… terug… 2de gang,,,, ! GEVONDEN ! paardenstallen…! 30-tal volle stallen.
Echter… Misschien is het niet zo gepast mensen aan te spreken als ze zo moeten rijden. Het leek me dus verstandig om bij de losrijbak te gaan kijken…
Ik: “Weet jij waar ik de inrij bak kan vinden?”
Aardig meisje: “Er is hier geen inrijbak”.
Euhh…. “Maar hoe doen jullie dat dan als jullie in die bak concours moeten rijden?”

Nu blijkt dat hier mensen eerst massaal in de hoofdpiste losrijden en dan allemaal naar buiten gaan. De eerste combinatie komt vervolgens de bak binnen, springt een hindernis, en doet daarna aansluitend het concours. Al snel bleek dat het niet hoger ging worden dit weekend als 1.10m, maar dat bijna alle paarden op de wedstrijd uit europa kwamen.

Aangezien ik zo verrast was en natuurlijk uit de lucht kwam vallen, had ik snel aanspraak met een paar mensen. Al bij al was het een heel productief uurtje. Ik heb de trainster van 10 meiden leren kennen. Ik ben uitgenodigd om te komen kijken naar een wedstrijd met aansluitend een paardenfeestje (over een paar weken). Ik weet nu ook dat alle paardenmensen ook letterlijk bij elkaar wonen. Het blijkt dat er een wijk vlakbij mijn woonwijk is, waarbij de meeste huizen een stalletje hebben. De mensen komen dan massaal rijden in de dichtstbijzijnde (enige) rijbak in die wijk. Ik ga daar binnenkort eens buurten. Ik geloof dat ik wel lessen moet volgen van de trainster als k uberhoubt op een paard wil zitten. Gelukkig had Mnr, Horsmans me voorbereid hoe het in canada werkt.
...wordt vervolgd..


BLUB BLUB aqarium- natuur..
Vanmiddag heb ik een fiets gehuurd (maar liefst 20 euro!! om rond het standley park te fietsen. we hadden super mooi uitzicht. ik heb daarbij het aquarium bezocht. Het was afgezien van de haaien - schildpadden- dolfijnen erg bijzonder. Zo heb ik kikkers van 2 cm groot gezien. Giftige kikkers, kwalletjes van 1 cm groot en zeer bijzondere planten.

ik ga hierbij stoppen met schrijven, anders wordt deze blog te lang! morgen ga ik naar Torfino!
tot Schrijfs! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Marie

4.5 maand door canada

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 6751

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reis door Vancouver

Landen bezocht: