Super in NL zo slecht ng niet, paarden, en tripjes - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne-Marie - WaarBenJij.nu Super in NL zo slecht ng niet, paarden, en tripjes - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Super in NL zo slecht ng niet, paarden, en tripjes

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

01 Oktober 2014 | Canada, Vancouver

Beste vriendjes en vriendinnetjes, familie en kennissen.

Zie hieronder het leven in Vancouver. maar voor jullie dit lezen heb ik nog een leuk filmpje dat reizigers niet kan ontgaan.

http://sfglobe.com/?id=14013&src=share_fb_new_14013

ALLERDAAGSE LEVEN IN VANCOUVER – SUPERMARKT NIEUWS
Ik heb een probleem hier in Vancouver. De supermarkt is te groot met allemaal spullen die ik NIET nodig heb! Wat is het praktische nut van een supermarkt zo groot als een voetbalveld. Ik kon het einde van de supermarkt niet eens zien. (Nee er zat geen knik in de supermarkt). Je kunt er niets terugvinden. Waar ik me over verbaast heb, afgezien van alles wat ik niet nodig heb, is de 50 meter lange rek met WC papier. Serieus… waarom heb je zoveel wc papier nodig.. je hebt 1 laag- 2 laag en 3 laag. Van deze 3 soorten, heb je maximaal 2 merken nodig (de goedkoopste en de duurste), dan heb je keus zat zou je zeggen. Letterlijk een hele rij met alleen maar wc papier.

Mijn missie was echter een pot Nutella chocopasta en shampoo. Helaas vond ik in een van de eerste schappen van de supermarkt een pak dubbel chocolate koekjes die ik echt niet kon laten liggen. Op zoek naar mijn pot Nutella bleek al snel dat deze niet meer op de plaats lag waar deze de vorige x stond. Het heeft me 25 minuten gekost om de afdeling ontbijt te vinden, om mijn chocoladepot te innen. Helaas was nutella alleen verkrijgbaar in: “ ieniemienie pot”….. of 2 grote. … zucht.. dan maar 2 grote. Kaas heb ik gelukkig nog in huis. Mijn 1.5 kg Philidelphia is nog steeds niet op of beschimmeld. Ik ben halfweg. Overigens ook in die supermarkt gekocht (Geen normale kaas, alleen strooikaas) en Philidelphia alleen in 1.5 kg verpakking of het was ieniemienie verpakking Philadelphia met chocolade of aardbeien smaak.

Je zou zeggen dat nadat je de marathon gelopen hebt in de supermarkt je het ergste wel gehad hebt. Dit is een misvatting. De rij aan de kassa is net zo tijdrovend. De kassières zijn echt heel langzaam, ik weet niet waar het aan ligt, maar je staat makkelijk 15-20 minuten in de rij met drie wachtende voor je, terwijl deze mensen maximaal 20 spullen hebben.

Ik vraag me oprecht af, wat het nut is van zoon grote supermarkt.
Ondertussen heb ik de bus natuurlijk weer gemist.

PAARDENNIEUWS !
Jaaa.. ik heb op enne BOK gezeten! Ik heb plastic laarzen en een geleende cap gekregen. Sporen mocht ik de eerste x niet mee rijden omdat de lerares me niet vertrouwde. Daarnaast moest ik het doen met een dressuurzadel en een tamelijk lui aangelegde ruin. Ik moet zeggen ik heb zonder flauwe kul, een week spierpijn gehad in mijn bovenbenen. Mijn spieren zijn echt totaal niet op een dressuurzadel gemaakt, en zeker niet als ik ook nog hard moet werken om mijn trouwe viervoeter aan de gang te krijgen (erger dan spierpijn van yoga). Gelukkig loont de spierpijn. Na een keer rijden heb ik een stroom complimentjes ontvangen en heb ik iemand op mijn hand die me een paar paarden zoekt om te rijden. Volgende week kan ik naar verwachting mijn eerste vaste paard gaan proberen (voor een paar x per week). Uiteraard mag ik vanaf nu ook met spoortjes rijden.

TRIPJES
Het heeft de hele week geregend. BEHALVE in het weekend was het droog ! :D
Aangezien de meeste vriendjes en vriendinnetjes in de Rocky Mountains zaten heb ik besloten dit weekend op mezelf te verkennen. Dit was eigenlijk wel eens lekker omdat je altijd omringt bent met mensen. Zaterdag heb ik Grandville Island bezocht dit is ongetwijfeld een van mijn favoriete plekken in Vancouver. De winkeltjes zijn heel knus en het hele eiland staat in het teken van kunst en cultuur. Overal treden mensen op. ik heb heel mooie kunstvoorwerpen gezien. Bijvoorbeeld een Handpop van ‘Hamlet’ “Shakespeare”. Helaas met 250 dollar, buiten budget. Ik heb de ferry genomen naar Venier park. Daar ben ik naar het museum over scheepvaart gegaan. Niet zo heel bijzonder omdat wij de VOC schepen en geschiedenis gewent zijn.

Zondag was een zeer bijzondere dag. De oma van mijn gastgezin vertelde me dat ze naar Stevenson ging. Ze vertelde heel enthousiast over die plaats. Aangezien ze ook zo enthousiast was over Tofino, besloot ik de gok te wagen en 1,5 uur met het openbaar vervoer af te reizen naar Stevenson. Stevenson is een oud vissers dropje. De restaurantjes, de winkeltjes en het uitzicht is geweldig! De vis werd vanuit de vissersbootjes verkocht. Ik heb mezelf getrakteerd op een zalm met een glaasje pinot gris.
Heel even schrok ik me op het terras een hoedje. Een Chinese (of Japanse)toerist begon te krijsen op het terras en sprong op. Ik dacht heel even: O nee niet weer ratten en muizen. Ik had het bijna weer op een lopen gezet, tot ik erachter kwam dat het om een scharrelende duif ging… tja .. meevaller.

Ten slotte heb ik een zeer interessante rondleiding bijgewoond over vis in blik (rondom 18 honderd). Vooral chinezen werden ingezet voor het inblikken van de vis. Goedkope arbeidskrachten. De omstandigheden waren zoals te verwachten slecht.

SCHOOL- BOEKENWURM NIEUWS
Van onze leraar zijn we verplicht een Engels boek mee te nemen naar de klas waarin we kunnen lezen, mochten we eerder klaar zijn met een oefening. Ik kan met trots mededelen dat ik mijn eerste Engelse boek uitgelezen heb. Het heeft me drie weken gekost. Het derde deel van de Hunger Games “Mockingjay” van Suzanne Collins. Beetje Harry potter achtige stijl. Het is alleen jammer dat het boek me niet zo zou raken als wanneer ik het in het Nederlands lees. Sommige woorden mis je toch omdat je niet weet wat het betekend, dan mis je de kleine details, die een boek goed maken.
Ik heb vandaag een nieuw boek gekocht. CLOUD ATLAS –David Mitchell. Mijn leraars lievelingsboek. Naar verluid: ‘Inception’-achtig.

Groetjes !! Tot schijfs! xx

  • 01 Oktober 2014 - 22:11

    Carine Verheij:

    Leuk verslag! Misschien eens een andere super proberen? Wellicht leuk klein buurtsupertje, die wel
    kaas en chocopasta heeft? (En wolwasmiddel!!)
    groetjes mama

  • 02 Oktober 2014 - 21:30

    Gerard Delsing:

    Het heeft alleen voordelen, mensen langs lange rijen laten levert extra verkopen op, je bent er zelf ook ingetuind en super kleine extra duur en te grote gooi toch voor de helft weg. Zo levert dit extra omzet...
    En hoe ver was die beer van jouw of zat daar nog een draadje tussen?

    Noonk Gerard

  • 03 Oktober 2014 - 06:37

    Anne-Marie :

    noonkel gerard, ik heb de shampoo en conditioner ergens anders gekocht, k had geen zin om nog eens 25 minuten te zoeken! ;-) dus of ze mij ermee gehad hebben, ik weet het niet. de extra koekjes heb k wel gekocht terwijl ik ze niet nodig had, wellicht had k anders wel iets anders gekocht :D.

    Ik zat op een bootje toen ik de foto van de rennende beer nam. Beer was aan wal.

    groetjes
    anne-marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Marie

4.5 maand door canada

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 6746

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reis door Vancouver

Landen bezocht: