Eerste ervaring Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne-Marie - WaarBenJij.nu Eerste ervaring Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Eerste ervaring Canada

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marie

17 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

Beste iedereen,

Ik heb, gezien de belangstelling, besloten om mijn reiservaring met jullie te delen.

Eerste indruk, vliegveld
Mijn eerste indruk van Canada is dat de mensen hier erg vriendelijk zijn. Canada is het eerste land waarbij het me opvalt dat bij de Douane geen boos kijkende mensen zitten, maar vriendelijke twintigers. Controleren waarom je het land binnenkomst doen ze wel stevig. Zonder dat je het in de gaten hebt, heb je zelfs aan hun je banksaldo verklapt. Toch ging alles nog redelijk snel. Binnen een kwartiertje was ik door de douane. De vluchten vanuit japan en China hadden echter meer pech. Het was daar zo druk dat een medestudent na drie uur wachten nog niet bovenwater was.

Drankjes in cafeetjes en barretjes
S' avonds heb ik lekker gegeten in een Italiaans restaurant. Ik bestelde me een colaatje. Aangezien het eten snel kwam dacht ik met 1 colaatje uit te komen. Echter halverwege het eten werd mijn 1/4 volle cola voor mijn neus weg gegrist en kreeg ik spontaan een nieuwe. Ik moet zeggen dat ik vreemd opkeek. Het blijkt dat ik hier ik canada (voor in dit geval 2.60 €) onbeperkt fris kan drinken. Mijn colaatje werd dus automatisch vervangen. (Dit is beter dan die fluitjes van 2.50 in Nederland)

Gastgezin
Vandaag ben ik aangekomen in mijn gastgezin. Ook deze mensen zijn erg vriendelijk. Ze hebben 2 kinderen, een jongen en een meisje van 10 en 12. In het zelfde huis wonen ook oom, tante en oma. letterlijk " Het grote gezin". vader werkt in een restaurant, en moeder werkt als assistent op een school voor autistische kinderen. Tot nu toe ziet alles er netjes uit. Mijn Japanse kamergenoot (Amy) komt morgen pas. Ze is een weekendje weg. Het eten lijkt tot nu toe lekker en gezond. EN PLUSPUNT: Dochterlief eet ook geen champignons dus moeder zal ze niet koken!

Tot Schrijfs! X


  • 17 Augustus 2014 - 18:43

    Peter:

    Zalig om te lezen dat het jou zo goed afgaat. En wat een groot gezin. Hopelijk ga je daar je plaats in kunnen vinden, maar dat zal vast wel! Ik ben benieuwd hoe je de komende weken gaan bevallen. Voor mij waren de eerste weken het heftigste omdat alles nieuw was natuurlijk. Groetjes, Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Marie

4.5 maand door canada

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 6752

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2014

Reis door Vancouver

Landen bezocht: